15 MINUT WIĘCEJ SNU MOŻE SPRAWIĆ, ŻE TWOJE DZIECKO BĘDZIE MIAŁO WYŻSZE OCENY W SZKOLE!

W 2015 roku przebadano czwarto- i szóstoklasistów, losowo polecając im, by przez trzy noce szli spać wcześniej lub później niż zwykle.

Pierwsza grupa zyskała w trakcie nocy 30 minut, natomiast druga straciła 31 minut prawdziwego snu.

Różnica w funkcjonowaniu tych dzieci spowodowana snem dłuższym lub krótszym była znaczna. Lekko senny szóstoklasista funkcjonował na zajęciach jak przeciętny czwartoklasista.

 

👉 Liczy się każde piętnaście minut snu.

Dr Kyla Wahlstrom z University of Minnesota odkryła, że nastolatki otrzymujące oceny A (czyli najwyższe) śpią średnio o piętnaście minut dłużej niż uczniowie oceniani na B, ci natomiast zwykle śpią kwadrans dłużej niż oceniani na C i tak dalej.

 

👉 Podczas snu mózg się uczy!

Mózg syntetyzuje część wspomnień w ciągu dnia, jednak dopiero w nocy są one wzmacniane i konkretyzowane – pojawiają się nowe wnioski i skojarzenia, prowadzące następnego dnia do pełnego zrozumienia. Dlatego dobrze jest przespać się z problemem 😊.

 

👉 Dlaczego nie możemy się wyspać?

Najczęstszą przyczyną złej jakości snu dzieci (i nie tylko) jest napięcie emocjonalne.

Przedłużający się szkolny stres, lęki przed sprawdzianami i trudności w relacjach sprawiają, że hipokamp dziecka staje się nadmiernie reaktywny i przełącza organizm w tak zwany tryb alarmowy.

 

Życzymy miłego dnia i przyjemnych wrażeń  podczas czytania naszego bloga😊