Zapisz dziecko na kurs

Program Mądre Dziecko wyposaża dzieci w narzędzia do efektywnej i przyjemnej nauki. Podczas kursu dzieci uczą się m.in. map myśli, koncentracji, podnoszą sprawność czytania, poznają techniki pamięciowe oraz rozwijają inteligencję emocjonalną. Przez zabawy i gry psychologiczne dziecko dociera do własnych zasobów wewnętrznych oraz rozwija pasję poznawania wykonując szereg eksperymentów naukowych.

Najłatwiej i najbardziej efektywnie pozyskuje się informacje dzięki czytaniu. Wyobraź sobie, że po kursie zauważysz u dziecka podniesienie sprawności zarówno pod względem zrozumienia czytanego tekstu jak i szybkości czytania. Wyobraź sobie, że Twoje dziecko zwiększy tempo czytania minimum ponad dwukrotnie w stosunku do tempa wyjściowego.

W dzisiejszym świecie, gdzie każdego dnia przybywa tysiące informacji, trzeba umieć także dużo i szybko zapamiętywać. Sprawna pamięć to klucz do sukcesu nie tylko w szkole, ale i w życiu. Dzięki technikom pamięciowym Twoje dziecko poprawi zarówno funkcjonowanie pamięci, jak i zapozna się z narzędziami służącymi do sprawnego zapamiętywania dat historycznych, ważnych wydarzeń, słów w języku obcym, trudnych pojęć i wielu informacji.

PROGRAM ZAJĘĆ:

Kurs pozwala dzieciom wcielić się w rolę Galaktycznych Strażników Pokoju. Dzieci opanowują techniki radzenia sobie z własnymi emocjami, wykonują ćwiczenia karate i rozwijają swoje wewnętrzne zasoby. Oczywiście koncentracja, cierpliwość, dobra pamięć, sprawność czytania i myślenia są cechami każdego Rycerza Jedi, dlatego dzieci przez cały kurs intensywnie ćwiczą te umiejętności. W program wplecione są zakodowane wskazówki, które prowadzą dzieci do ukrytego skarbu, oraz eksperymenty naukowe. Dzieci wykonują perłę boraksową, krystalizują chemiczny mróz na szybie w środku lata, tworzą podwodne zasieki, wykorzystując kryształy i wiedzę na temat ciśnienia osmotycznego i wiele innych… Dzieci reżyserują i nakręcają własny film.

Ten program kładzie większy nacisk na rozwijanie umiejętności szkolnych. Dzieci zaczynają czynić wprawki do posługiwania się umysłowymi narzędziami, które pomagają w opanowaniu szkolnego materiału. W zakres kursu wchodzą mapy myśli, techniki pamięciowe i szybkie czytanie. Również i ten program stwarza warunki, aby dziecko doświadczało złożoności świata: każde spotkanie to eksperyment, doświadczenie, obserwacja. Dzieci mają do dyspozycji skamieniałości i minerały, rysują węglem. Przy temacie o dinozaurach dziecko robi własny park jurajski, o Afryce – tańczymy tańce afrykańskie, robimy maski i bębenki. Oglądamy rośliny owadożerne oraz zadziwiającą roślinę pustynną, która z zasuszonego kłębka w kilka godzin przemienia się w zielony gąszcz.

Dziecko poznaje zasadę działania m.in. silnika odrzutowego, termometru, aparatu fotograficznego (budujemy proste modele tych urządzeń). Dowiaduje się, jak powstają chmury, co to jest dźwięk i światło, jak to się dzieje, że samolot nie spada i skąd się bierze tęcza. Produkujemy wodór i obserwujemy zjawisko fotosyntezy. Zajęcia są tak skonstruowane, żeby uruchomić możliwie wszystkie zmysły. Wplatamy gimnastykę równoważącą ciało-umysł – poprzez kinezjologię, która również ma działanie harmonizujące półkule mózgu. Rysowanie, obrazy, kolor i ruch mogą pomóc w uczeniu się, stąd dziecko uczy się ortografii np. skacząc po słowach, robiąc wygibasy z ciała, pantomimy czy kodując słowo problemowe w rebus. Rozwój społeczny dziecka wspomaga blok zabaw integracyjnych, podnoszących umiejętności komunikacyjne. Również tutaj pracujemy nad dotarciem do zasobów dziecka, czyli nad budowaniem jego wewnętrznego przekonania „dam sobie radę”. Realizujemy to poprzez warsztaty, ćwiczenia i zabawy.

JAK WYGLĄDA PRACA Z DZIECKIEM NA ZAJĘCIACH:

Na każdych zajęciach dziecko może zobaczyć lub samodzielnie poeksperymentować na kilka sposobów z określonym zjawiskiem przyrodniczym. Ma okazję zbudować silnik elektryczny, stopić cynę, (aby dowiedzieć się, jak dawniej robiono miecze i co to jest punkt topnienia), zaobserwować parowanie wody i osadzanie się kryształów soli. Dzieci produkują dwutlenek węgla, robią z niego gaśnicę i obserwują go w swoim oddechu. Dowiadują się również, że to właśnie dzięki dwutlenkowi węgla rośnie ciasto (pieczemy wtedy pyszne bułeczki). Wulkan wyrzucający lawę i zmieniające kolor w „magiczny” sposób płyny ukazują dziecku reakcje chemiczne kwasów i zasad. Fizyka i chemia stają się dla dziecka dzięki takim zajęciom bliskie. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest fascynującą grą. Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazję zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły , pokazuje pantomimy, rysuje i lepi z plasteliny.

JAK OSIĄGAMY NASZE CELE:

1. PODNIESIENIE SPRAWNOŚCI I JAKOŚCI CZYTANIA U DZIECKA.

Sprawne czytanie zawsze przyczynia się do lepszego funkcjonowania dziecka w szkole. Aby Dziecko mogło sprawniej i efektywniej czytać, pracujemy z nim nad rozwojem jego wrodzonych możliwości związanych z wyobraźnią i twórczym myśleniem, zdolnością do koncentracji i zapamiętywaniem. Na każdych zajęciach Dziecko rozwiązuje zadania logiczne i matematyczne, co rozwija jego intelekt i przyczynia się do lepszego rozumienia czytanych treści.

2. TRENING PAMIĘCI I TECHNIK PAMIĘCIOWYCH.

Trening ten uaktywnia kreatywność i mocno rozbudowuje wyobraźnię dziecka. Dziecko w krótkim czasie zaczyna zapamiętywać duże ilości informacji, bawiąc się przy tym w wymyślanie śmiesznych historyjek. Dzięki tym ćwiczeniom Dziecko nabiera zaufania do siebie i swoich zdolności. Owocem tego jest większa pewność siebie i lepsze radzenie sobie Dziecka w szkole.

3. EKSPERYMENTY NAUKOWE.

Każdy tekst w podręczniku opisuje ciekawe zjawisko z dziedziny biologii, chemii lub fizyki. Dzieci przed przeczytaniem tekstu wykonują szereg eksperymentów naukowych. Bawią się światłem, rozszczepiają je na kolory tęczy, obserwują załamanie się światła. Badają zjawisko fotosyntezy u roślin. Dzieci dowiadują się, dlaczego mamy różne pory roku, poznają gwiazdozbiory, hodują rośliny i obserwują, jak różne warunki zewnętrzne (światło, woda) wpływają na ich rozwój. Teksty i eksperymenty pobudzają ciekawość i pasję do uczenia się dziecka. Entuzjazm podczas uczenia się w bardzo dużej mierze zależy od tego, na ile „głodne” wiedzy jest dziecko.

4. DOCIERANIE DO ZASOBÓW.

Każde dziecko jest inteligentne i mądre. Ilustruje to dobrze historia, która miała miejsce w Stanach Zjednoczonych: Pewnemu nauczycielowi powiedziano, że będzie uczył klasę geniuszy, Dzieci o ponadprzeciętnym intelekcie. Nauczyciel ten miał za zadanie zrealizować w rok półtoraroczny materiał. Powiedziano mu, że dzieci te będą go wystawiać na różne próby. Będą mówiły, że nie rozumieją, że nie dają rady, ale on ma im nie wierzyć. Nauczyciel miał cały czas pamiętać, że te dzieci są dużo bardziej inteligentne od niego. I rzeczywiście, na koniec roku nauczyciel był zachwycony dziećmi. Mówił, że jeszcze nigdy nie pracował z tak inteligentnymi i mądrymi dziećmi. Chwalił je, że były bardzo chętne do nauki, zadawały inteligentne pytania, uczyły się z prawdziwą pasją i zainteresowaniem. Dzieci te zrealizowały półtora roku w rok i zajęły pierwsze miejsce w Stanowym Konkursie Wiedzy. I wiecie, co się okazało? Że nauczyciel ten uczył zwykłe dzieci. Jak to możliwe? Bo w zależności od tego, jak traktuje się dzieci, takie one są… Bo tak naprawdę każde dziecko jest niezwykle inteligentne. Ta historia obrazuje, że w każdym dziecku tkwi niezwykły potencjał. Program „Mądre Dziecko” jest skonstruowany tak, żeby Dziecko wraz z trenerem mogło odkryć swoje możliwości i talenty. Im bardziej Dziecko jest świadome swoich zasobów, tym ma więcej pewności siebie. Jest to warunek konieczny, żeby Dziecko mogło odnosić sukcesy w szkole bez stresu. Trening docierania do zasobów jest aktywnie wspomagany przez rodziców, którzy w tym zakresie są szkoleni przez psychologów i pedagogów Akademii Nauki. Trening ten daje dużo radości i satysfakcji. Przekłada się nie tylko na oceny w szkole, ale również na ogólne radzenie sobie dziecka w różnych sytuacjach życiowych, relacjach z rówieśnikami i z rodzicami.

5. DZIECI PISZĄ KSIĄŻKĘ.

Dzieci podczas zajęć piszą książkę, do której same wymyślają postacie i ich przygody. W ten sposób poznają książki nie tylko jako czytelnicy, ale również jako autorzy.

6. WARSZTATY DLA RODZICÓW.

W programie biorą udział również rodzice. Specjalnie przygotowane warsztaty przybliżają rodzicom następujące zagadnienia: – emocjonalne podstawy sukcesu w szkole, – indywidualne wzorce myślenia u dziecka, – rola ciała w procesie uczenia się, – komunikacja, – motywacja, – bierna i otwarta agresja, – jak pomóc dziecku z dysleksją i z ADHD. Dziecko poradzi sobie w szkole i życiu, jeśli będzie posiadało wewnętrzne przekonanie „dam sobie radę, mam wystarczająco dużo zasobów, talentów, żeby sobie zawsze poradzić”. Dzieci słuchają krótkich bajek terapeutycznych, które wprowadzają je do rysowania i uświadamiania sobie swoich mocnych stron, zalet. Dzieci uwielbiają te zajęcia.

Kiedyś wychodzące z zajęć rozradowane dziecko zapytało czekającego rodzica: „Mamo, jesteś pewna, że nie powinniśmy tu przychodzić codziennie? Może zapytajmy się w sekretariacie”

Zapisz się na bezpłatną lekcję pokazową
Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce na bezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).

Program rozwijający zdolności intelektualne i emocjonalne dla uczniów klas 4.

 W każdym z nas drzemie niezmierzona moc, sęk w tym aby umieć ją wyzwolić. Może warto zostać uczniem JEDI? Każdy rycerz opanowuje na zajęciach techniki radzenia sobie z własnymi emocjami, poznaje swoje mocne strony, uczy się koncentracji oraz relaksu. Oczywiście dobra pamięć i sprawność czytania są także ważnymi cechami każdego JEDI. Wspólnie wcielimy się w rolę galaktycznych strażników pokoju i będziemy doświadczać jak ważne w naszym życiu jest kierowanie się dobrem i pozytywnymi wartościami.
  • Twoje dziecko pokocha czytanie
  • Przyspieszy kilkakrotnie jego tempo i wzmocni rozumienie tekstu
  • Nauczy się efektywnie notować posługując się mapami myśli
  • Udoskonali pamięć poprzez opanowanie różnego rodzaju technik pamięciowych tzw. mnemotechnik
  • Opanuje sztukę relaksu, dzięki której łatwiej i szybciej przyswoi nabywaną wiedzę
  • Poprawi koncentrację
  • Będzie rozwijało wyobraźnię i twórcze myślenie poprzez pisanie wierszy, rzeźbienie, rysowanie, przeprowadzanie eksperymentów naukowych
  • Wzrośnie jego wiara we własne możliwości i poprawa samooceny
  • Wzrośnie jego efektywność w komunikowaniu się

DODATKOWO:

  • Skorzystasz z niezwykle ciekawych warsztatów dla Rodziców o charakterze edukacyjno-wychowawczym.
  • Będziesz mógł skorzystać z ratalnego systemu płatności.
  • Skorzystasz z szeregu upustów.
  • Będziesz mógł skorzystać z bezpłatnej prezentacji.

Dzieci w różnym wieku mają różne potrzeby i są na zupełnie innym poziomie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego. Dlatego specyfika zajęć dopasowana jest do każdej grupy wiekowej.

Mądre Dziecko dla 6 i 7-latków – program przygotowany dla absolwentów Małych Odkrywców oraz dla Dzieci 7 letnich, które nie potrafią czytać albo czytają słabo. W kursie tym główny nacisk kładziemy na naukę czytania.

Mądre Dziecko dla 8, 9 i 10-latków – w podręcznikach dla tych dzieci są już teksty bardziej wymagające. Dzieci te wykonują bardziej złożone eksperymenty, więcej też pracują z zasobami.

Mądre Dziecko dla 11 i 12-latków – dzieci te na zajęciach więcej uwagi poświęcają na pracę z emocjami. Teksty, które czytają te dzieci są ukierunkowane na zagadnienia interesujące tę grupę wiekową. Dotyczą one psychologii tego wieku rozwojowego i stanowią zarzewie do pracy z własnymi emocjami.

Wszystkie Programy, niezależnie od grupy wiekowej w różnym zakresie realizują cele opisane powyżej. Materiały dla wymienionych wyżej grup wiekowych różnią się od siebie treścią i stopniem trudności ćwiczeń. Technicznie natomiast skład kompletu nie zmienia się. Również w przypadku tego kursu w ramach kompletu znajdują się zarówno materiały potrzebne na zajęciach, jak i do gier i zabaw w domu.

Roczny kurs (52 godziny zegarowe)

Kurs płatny w 9 miesięcznych ratach:

I rata – 451 zł (zaliczka w wysokości 171 zł + pierwsza rata w wysokości 280 zł), następnie 8 rat w wysokości 280 złotych.

Cena obejmuje: 26 spotkań (2×60 min)

grupy maksymalnie 12-osobowe

materiały edukacyjne

stałą opiekę metodyka

warsztaty dla rodziców

*Cena dotyczy kursów w roku szkolnym 2023/2024

FOLDERY DO POBRANIA