Najłatwiej i najbardziej efektywnie pozyskuje się informacje dzięki czytaniu. Wyobraź sobie, że po kursie zauważysz u dziecka podniesienie sprawności zarówno pod względem zrozumienia czytanego tekstu jak i szybkości czytania. Wyobraź sobie, że Twoje dziecko zwiększy tempo czytania minimum ponad dwukrotnie w stosunku do tempa wyjściowego.
W dzisiejszym świecie, gdzie każdego dnia przybywa tysiące informacji, trzeba umieć także dużo i szybko zapamiętywać. Sprawna pamięć to klucz do sukcesu nie tylko w szkole, ale i w życiu. Dzięki technikom pamięciowym Twoje dziecko poprawi zarówno funkcjonowanie pamięci, jak i zapozna się z narzędziami służącymi do sprawnego zapamiętywania dat historycznych, ważnych wydarzeń, słów w języku obcym, trudnych pojęć i wielu informacji.
PROGRAM ZAJĘĆ:
Grupa młodych naukowców wpada na trop intrygi historycznej, której rozwiązanie, zakodowane jest w dziełach mistrzów renesansu i oświecenia. Dzieci odkrywają wskazówki i zapoznają się z twórczością Rafaela, Beniniego, Leonardo, oraz z dziełami sztuki architektonicznej Rzymu, Paryża czy Londynu. Dzieci oprócz treningów podnoszących sprawność czytania, myślenia i zapamiętywania, poznają również ciekawe techniki radzenia sobie ze stresem, przeprowadzają szereg ciekawych eksperymentów naukowych m.in. wyodrębnianie DNA z cebuli, srebrzenie szkła, produkują płyny zmieniające kolor, czy wywołują burzę w próbówce.
Dzięki zabawie, dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, chętniej się uczą i przede wszystkim, poznają od innej strony samych siebie. Dzieci te uważają, że są już w przeddzień wejścia w dorosłość, dlatego wymagają specjalnego, poważnego traktowania siebie, swoich emocji i przeżyć.
Program dla nich jest zaawansowanym treningiem szybkiego czytania i technik pamięciowych. Podczas zajęć dzieci uczą się zapamiętywać technikami pamięciowymi materiały, które później będą przerabiać w szkole. Podczas tego programu, przypowieści z mądrością i metafory, przeplatają się z fizyką, kosmologią i genetyką. Dzieci przeprowadzają eksperymenty naukowe nie tylko z dziedzin przyrodniczych, ale również eksperymenty filozoficzne i psychologiczne. Dzieci również samodzielnie przygotowują swoje próbki, które na zajęciach obserwują pod mikroskopem. Poprzez warsztaty gry i zabawy dzieci poznają prawa rządzące naszymi emocjami i uczuciami. Poznają procedury pracy z emocjami, uczą się asertywnych zachowań. Odkrywają pozytywny obraz siebie, posługując się technikami mające swoje korzenie w coachingu.
JAK WYGLĄDA PRACA Z DZIECKIEM NA ZAJĘCIACH:
Na każdych zajęciach dziecko może zobaczyć lub samodzielnie poeksperymentować na kilka sposobów z określonym zjawiskiem przyrodniczym. Ma okazję zbudować silnik elektryczny, stopić cynę, (aby dowiedzieć się, jak dawniej robiono miecze i co to jest punkt topnienia), zaobserwować parowanie wody i osadzanie się kryształów soli. Dzieci produkują dwutlenek węgla, robią z niego gaśnicę i obserwują go w swoim oddechu. Dowiadują się również, że to właśnie dzięki dwutlenkowi węgla rośnie ciasto (pieczemy wtedy pyszne bułeczki). Wulkan wyrzucający lawę i zmieniające kolor w „magiczny” sposób płyny ukazują dziecku reakcje chemiczne kwasów i zasad. Fizyka i chemia stają się dla dziecka dzięki takim zajęciom bliskie. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest fascynującą grą. Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazję zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły , pokazuje pantomimy, rysuje i lepi z plasteliny.
JAK OSIĄGAMY NASZE CELE:
1. PODNIESIENIE SPRAWNOŚCI I JAKOŚCI CZYTANIA U DZIECKA.
Sprawne czytanie zawsze przyczynia się do lepszego funkcjonowania dziecka w szkole. Aby Dziecko mogło sprawniej i efektywniej czytać, pracujemy z nim nad rozwojem jego wrodzonych możliwości związanych z wyobraźnią i twórczym myśleniem, zdolnością do koncentracji i zapamiętywaniem. Na każdych zajęciach Dziecko rozwiązuje zadania logiczne i matematyczne, co rozwija jego intelekt i przyczynia się do lepszego rozumienia czytanych treści.
2. TRENING PAMIĘCI I TECHNIK PAMIĘCIOWYCH.
Trening ten uaktywnia kreatywność i mocno rozbudowuje wyobraźnię dziecka. Dziecko w krótkim czasie zaczyna zapamiętywać duże ilości informacji, bawiąc się przy tym w wymyślanie śmiesznych historyjek. Dzięki tym ćwiczeniom Dziecko nabiera zaufania do siebie i swoich zdolności. Owocem tego jest większa pewność siebie i lepsze radzenie sobie Dziecka w szkole.
3. EKSPERYMENTY NAUKOWE.
Każdy tekst w podręczniku opisuje ciekawe zjawisko z dziedziny biologii, chemii lub fizyki. Dzieci przed przeczytaniem tekstu wykonują szereg eksperymentów naukowych. Bawią się światłem, rozszczepiają je na kolory tęczy, obserwują załamanie się światła. Badają zjawisko fotosyntezy u roślin. Dzieci dowiadują się, dlaczego mamy różne pory roku, poznają gwiazdozbiory, hodują rośliny i obserwują, jak różne warunki zewnętrzne (światło, woda) wpływają na ich rozwój. Teksty i eksperymenty pobudzają ciekawość i pasję do uczenia się dziecka. Entuzjazm podczas uczenia się w bardzo dużej mierze zależy od tego, na ile „głodne” wiedzy jest dziecko.
4. DOCIERANIE DO ZASOBÓW.
Każde dziecko jest inteligentne i mądre. Ilustruje to dobrze historia, która miała miejsce w Stanach Zjednoczonych: Pewnemu nauczycielowi powiedziano, że będzie uczył klasę geniuszy, Dzieci o ponadprzeciętnym intelekcie. Nauczyciel ten miał za zadanie zrealizować w rok półtoraroczny materiał. Powiedziano mu, że dzieci te będą go wystawiać na różne próby. Będą mówiły, że nie rozumieją, że nie dają rady, ale on ma im nie wierzyć. Nauczyciel miał cały czas pamiętać, że te dzieci są dużo bardziej inteligentne od niego. I rzeczywiście, na koniec roku nauczyciel był zachwycony dziećmi. Mówił, że jeszcze nigdy nie pracował z tak inteligentnymi i mądrymi dziećmi. Chwalił je, że były bardzo chętne do nauki, zadawały inteligentne pytania, uczyły się z prawdziwą pasją i zainteresowaniem. Dzieci te zrealizowały półtora roku w rok i zajęły pierwsze miejsce w Stanowym Konkursie Wiedzy. I wiecie, co się okazało? Że nauczyciel ten uczył zwykłe dzieci. Jak to możliwe? Bo w zależności od tego, jak traktuje się dzieci, takie one są… Bo tak naprawdę każde dziecko jest niezwykle inteligentne. Ta historia obrazuje, że w każdym dziecku tkwi niezwykły potencjał. Program „Mądre Dziecko” jest skonstruowany tak, żeby Dziecko wraz z trenerem mogło odkryć swoje możliwości i talenty. Im bardziej Dziecko jest świadome swoich zasobów, tym ma więcej pewności siebie. Jest to warunek konieczny, żeby Dziecko mogło odnosić sukcesy w szkole bez stresu. Trening docierania do zasobów jest aktywnie wspomagany przez rodziców, którzy w tym zakresie są szkoleni przez psychologów i pedagogów Akademii Nauki. Trening ten daje dużo radości i satysfakcji. Przekłada się nie tylko na oceny w szkole, ale również na ogólne radzenie sobie dziecka w różnych sytuacjach życiowych, relacjach z rówieśnikami i z rodzicami.
5. DZIECI PISZĄ KSIĄŻKĘ.
Dzieci podczas zajęć piszą książkę, do której same wymyślają postacie i ich przygody. W ten sposób poznają książki nie tylko jako czytelnicy, ale również jako autorzy.
6. WARSZTATY DLA RODZICÓW.
W programie biorą udział również rodzice. Specjalnie przygotowane warsztaty przybliżają rodzicom następujące zagadnienia: – emocjonalne podstawy sukcesu w szkole, – indywidualne wzorce myślenia u dziecka, – rola ciała w procesie uczenia się, – komunikacja, – motywacja, – bierna i otwarta agresja, – jak pomóc dziecku z dysleksją i z ADHD. Dziecko poradzi sobie w szkole i życiu, jeśli będzie posiadało wewnętrzne przekonanie „dam sobie radę, mam wystarczająco dużo zasobów, talentów, żeby sobie zawsze poradzić”. Dzieci słuchają krótkich bajek terapeutycznych, które wprowadzają je do rysowania i uświadamiania sobie swoich mocnych stron, zalet. Dzieci uwielbiają te zajęcia.
Kiedyś wychodzące z zajęć rozradowane dziecko zapytało czekającego rodzica: „Mamo, jesteś pewna, że nie powinniśmy tu przychodzić codziennie? Może zapytajmy się w sekretariacie”
Zapisz się na bezpłatną lekcję pokazową
Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce nabezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).