Zapisz dziecko na kurs

Nauka podnoszenia sprawności czytania oraz odkrywania wewnętrznych zasobów, skierowana do uczniów klas 1. i 2.

Program specjalnie skonstruowany dla dzieci, które rozpoczynają przygodę ze szkołą lub stawiają pierwsze kroki na ścieżce czytania. Celem programu jest nauczenie czytania bądź podniesienie jego sprawności, a także rozwój intelektualny i emocjonalny dziecka. Dzięki eksperymentom i doświadczeniom naukowym w dziecku rozwija się pasja poznawania i fascynacja światem.

W dzisiejszym świecie, gdzie każdego dnia przybywa tysiące informacji, trzeba umieć także dużo i szybko zapamiętywać. Sprawna pamięć to klucz do sukcesu nie tylko w szkole, ale i w życiu. Dzięki technikom pamięciowym Twoje dziecko poprawi zarówno funkcjonowanie pamięci, jak i zapozna się z narzędziami służącymi do sprawnego zapamiętywania dat historycznych, ważnych wydarzeń, słów w języku obcym, trudnych pojęć i wielu informacji.

Najłatwiej i najbardziej efektywnie pozyskuje się informacje dzięki czytaniu. Wyobraź sobie, że po kursie zauważysz u dziecka podniesienie sprawności zarówno pod względem zrozumienia czytanego tekstu jak i szybkości czytania. Wyobraź sobie, że Twoje dziecko zwiększy tempo czytania minimum ponad dwukrotnie w stosunku do tempa wyjściowego.

Program zajęć:Na Ziemi ląduje statek kosmiczny, który ma awarię. Dzieci wcielają się w różne role, poznają zwyczaje Tinian – istot lądujących na naszej planecie Ziemia. Dzieci uczestniczą w naprawie statku, poznając przy tym zasady mechaniki klasycznej, aerodynamiki czy chemii. Kursanci wykonują różne ciekawe eksperymenty naukowe, poznają techniki pamięciowe, doskonale się przy tym bawiąc. Listy od Tinian angażują dzieci do różnego rodzaju gier i zabaw rozwijających intelekt, koncentrację i osobowość dziecka.

Program kładzie nacisk na umiejętności szkolne. Dzieci uczą się posługiwać narzędziami z zakresu Map Myśli, technik pamięciowych i szybkiego czytania. Odkrywają własny potencjał i zdolności, dzięki temu budują wewnętrzne przekonanie „dam radę w każdej sytuacji”.

Jest to program specjalnie skonstruowany dla dzieci, które po raz pierwszy pójdą do szkoły i które stawiają dopiero pierwsze kroki na ścieżce czytania. Osnowę programu tworzą tematy prezentujące dzieciom wiedzę o otaczającym świecie. Dzięki eksperymentom i doświadczeniom w dziecku budzi się pasja poznawania i fascynacji światem, zadawania pytań, a co za tym idzie – samodzielnego uczenia się.

Jak wygląda praca z dzieckiem na zajęciach? 

Na każdych zajęciach dziecko może zobaczyć lub samodzielnie poeksperymentować na kilka sposobów z określonym zjawiskiem przyrodniczym. Ma okazję zbudować silnik elektryczny, stopić cynę (aby dowiedzieć się, jak dawniej robiono miecze i co to jest punkt topnienia), zaobserwować parowanie wody i osadzanie się kryształów soli. Dzieci produkują dwutlenek węgla, robią z niego gaśnicę i obserwują go w swoim oddechu. Dowiadują się również, że to właśnie dzięki dwutlenkowi węgla rośnie ciasto (pieczemy wtedy pyszne bułeczki). Wulkan wyrzucający lawę i zmieniające kolor w „magiczny” sposób płyny ukazują dziecku reakcje chemiczne kwasów i zasad. Fizyka i chemia stają się dla dziecka bardziej fascynujące niż stresujące. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest niesamowitą grą i zabawą. Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazję zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły.

Podnosimy sprawność i jakość czytania!

Sprawne czytanie zawsze przyczynia się do lepszego funkcjonowania dziecka w szkole. Aby Dziecko mogło sprawniej i efektywniej czytać, pracujemy z nim nad rozwojem jego wrodzonych możliwości związanych z wyobraźnią i twórczym myśleniem, zdolnością do koncentracji i zapamiętywaniem. Na każdych zajęciach Dziecko rozwiązuje zadania logiczne i matematyczne, co rozwija jego intelekt i przyczynia się do lepszego rozumienia czytanych treści.

Trenujemy pamięć i techniki pamięciowe!

Trening ten uaktywnia kreatywność i mocno rozbudowuje wyobraźnię dziecka. Dziecko w krótkim czasie zaczyna zapamiętywać duże ilości informacji, bawiąc się przy tym w wymyślanie śmiesznych historyjek. Dzięki tym ćwiczeniom Dziecko nabiera zaufania do siebie i swoich zdolności. Owocem tego jest większa pewność siebie i lepsze radzenie sobie ze stresem szkolnym.

Eksperymentujemy! 

Każdy tekst w podręczniku opisuje ciekawe zjawisko z dziedziny biologii, chemii lub fizyki. Dzieci przed przeczytaniem tekstu wykonują szereg eksperymentów naukowych. Bawią się światłem, obserwują jego załamanie, rozszczepiają je na kolory tęczy. Badają zjawisko fotosyntezy u roślin. Dowiadują się, dlaczego mamy różne pory roku, poznają gwiazdozbiory, hodują rośliny i obserwują, jak różne warunki zewnętrzne (światło, woda) wpływają na ich rozwój. Teksty i eksperymenty pobudzają ciekawość i pasję do uczenia się. Entuzjazm podczas uczenia się w bardzo dużej mierze zależy od tego, na ile „głodne” wiedzy jest Dziecko.

Docieramy do zasobów! 

Każde dziecko jest inteligentne i mądre. Ilustruje to dobrze historia, która miała miejsce w Stanach Zjednoczonych: Pewnemu nauczycielowi powiedziano, że będzie uczył klasę geniuszy, dzieci o ponadprzeciętnym intelekcie. Nauczyciel ten miał za zadanie zrealizować w rok półtoraroczny materiał. Powiedziano mu, że dzieci te będą go wystawiać na różne próby. Będą mówiły, że nie rozumieją, że nie dają rady, ale on ma im nie wierzyć. Nauczyciel miał cały czas pamiętać, że te dzieci są dużo bardziej inteligentne od niego. I rzeczywiście, na koniec roku nauczyciel był zachwycony dziećmi. Mówił, że jeszcze nigdy nie pracował z tak inteligentnymi i mądrymi dziećmi. Chwalił je, że były bardzo chętne do nauki, zadawały inteligentne pytania, uczyły się z prawdziwą pasją i zainteresowaniem. Dzieci te zrealizowały półtora roku w rok i zajęły pierwsze miejsce w Stanowym Konkursie Wiedzy. I wiecie, co się okazało? Że nauczyciel ten uczył „zwykłe” dzieci. Jak to możliwe? Bo w zależności od tego, jak traktuje się dzieci, takie one są… Bo tak naprawdę każde dziecko jest niezwykle inteligentne. Ta historia obrazuje, że w każdym dziecku tkwi niezwykły potencjał. Program „Mądre Dziecko” jest skonstruowany tak, żeby Dziecko wraz z trenerem mogło odkryć swoje możliwości i talenty. Im bardziej Dziecko jest świadome swoich zasobów, tym ma więcej pewności siebie. Jest to warunek konieczny, żeby Dziecko mogło odnosić sukcesy w szkole bez stresu. Trening docierania do zasobów jest aktywnie wspomagany przez rodziców, którzy w tym zakresie są szkoleni przez pedagogów Akademii Nauki. Trening ten daje dużo radości i satysfakcji. Przekłada się nie tylko na oceny w szkole, ale również na ogólne radzenie sobie dziecka w różnych sytuacjach życiowych, relacjach z rówieśnikami i z rodzicami.

Piszemy książki!

Dzieci podczas zajęć piszą książkę, do której same wymyślają postacie i ich przygody. W ten sposób poznają książki nie tylko jako czytelnicy, ale również jako autorzy.

WARSZTATY DLA RODZICÓW W programie biorą udział również rodzice. Specjalnie przygotowane warsztaty przybliżają rodzicom następujące zagadnienia:  emocjonalne podstawy sukcesu w szkole, indywidualne wzorce myślenia dziecka, rola ciała w procesie uczenia się, komunikacja, motywacja,  bierna i otwarta agresja, jak pomóc dziecku z dysleksją i z ADHD.

Zapisz się na bezpłatną lekcję pokazową
Twoje dziecko i Ty możecie wspólnie przekonać się, jak świetną zabawą i pożyteczną nauką są nasze kursy. Miejsce nabezpłatną lekcję pokazową czeka na Ciebie (liczba miejsc jest ograniczona).

Dzieci uwielbiają pytanie „Dlaczego”. Przygoda na planecie TINA inspiruje do zadawania pytań i szukania odpowiedzi. Dzieci poznają przyrodę poprzez stawianie hipotez i ich weryfikację w eksperymentach naukowych. Aspekt emocjonalny poruszany jest w szeregu dram i gier społecznych, podczas których dzieci odkrywają swoje wewnętrzne bogactwo i uczą się współpracy w grupie. Zajęcia kładą nacisk na umiejętności szkolne. Dzieci uczą się posługiwać narzędziami z zakresu MAP MYŚLI, technik pamięciowych i szybkiego czytania. Odkrywają własny potencjał i zdolności oraz budują wewnętrzne przekonanie „dam radę w każdej sytuacji”.

Korzyści

  • Twoje dziecko pokocha czytanie
  • Przyspieszy jego tempo i wzmocni rozumienie tekstu
  • Nauczy się efektywnie notować posługując się mapami myśli
  • Udoskonali pamięć poprzez opanowanie różnego rodzaju technik pamięciowych tzw. mnemotechnik
  • Opanuje sztukę relaksu, dzięki której łatwiej i szybciej przyswoi nabywaną wiedzę
  • Poprawi koncentrację
  • Będzie rozwijało wyobraźnię i twórcze myślenie poprzez pisanie wierszy, rzeźbienie, rysowanie, przeprowadzanie eksperymentów naukowych
  • Wzrośnie jego wiara we własne możliwości i poprawa samooceny
  • Wzrośnie jego efektywność w komunikowaniu się

DODATKOWO:

  • Skorzystasz z niezwykle ciekawych warsztatów dla Rodziców o charakterze edukacyjno-wychowawczym.
  • Będziesz mógł skorzystać z ratalnego systemu płatności.
  • Skorzystasz z szeregu upustów.
  • Będziesz mógł skorzystać z bezpłatnej prezentacji.

Podział wiekowy

Dzieci w różnym wieku mają różne potrzeby i są na zupełnie innym poziomie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego. Dlatego specyfika zajęć dopasowana jest do każdej grupy wiekowej.

Mądre Dziecko dla 6 i 7-latków – program przygotowany dla absolwentów Małych Odkrywców oraz dla Dzieci 7 letnich, które nie potrafią czytać albo czytają słabo. W kursie tym główny nacisk kładziemy na naukę czytania.

Mądre Dziecko dla 8, 9 i 10-latków – w podręcznikach dla tych dzieci są już teksty bardziej wymagające. Dzieci te wykonują bardziej złożone eksperymenty, więcej też pracują z zasobami.

Mądre Dziecko dla 11 i 12-latków – dzieci te na zajęciach więcej uwagi poświęcają na pracę z emocjami. Teksty, które czytają te dzieci są ukierunkowane na zagadnienia interesujące tę grupę wiekową. Dotyczą one psychologii tego wieku rozwojowego i stanowią zarzewie do pracy z własnymi emocjami.

Wszystkie Programy, niezależnie od grupy wiekowej w różnym zakresie realizują cele opisane powyżej. Materiały dla wymienionych wyżej grup wiekowych różnią się od siebie treścią i stopniem trudności ćwiczeń. Technicznie natomiast skład kompletu nie zmienia się. Również w przypadku tego kursu w ramach kompletu znajdują się zarówno materiały potrzebne na zajęciach, jak i do gier i zabaw w domu.

Rozkład i cena zajęć

Roczny kurs (52 godziny zegarowe)

Kurs płatny w 8 miesięcznych ratach:

kursy w tygodniu– wysokość raty 199 pln

kursy weekendowe – wysokość raty 229 pln

Cena obejmuje: 26 spotkań (2×60 min)

grupy maksymalnie 12-osobowe

materiały edukacyjne

dostęp do platformy edukacyjnej

stałą opiekę metodyka

warsztaty dla rodziców